همدان

ارائه اطلاعات گردشگري و راهنماي سفر

سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

همدان

اولين‌ها هميشه هيجان انگيزترين هستند. همدان، اولين پايتخت ايران و خانه‌اي بود كه مادها براي زندگي در فلات ايران آن را انتخاب كردند. البته نام اوليه‌ي اين شهر هگمتانه بود و بعدها توسط سلسله‌هاي ديگري هم به عنوان پايتخت انتخاب شد. در اين مطلب مجله گردشگري بهترين جاهاي ديدني همدان ، اين شهر باستاني و زيبا را به شما معرفي مي‌كنيم.

 

غار عليصدر ، سرآمد جاهاي ديدني همدان

جاهاي ديدني همدان - غار عليصدر

غار عليصدر ، تالارهايي شگفت انگيز داخل كوه

درست است كه عبور از دل كوه وهم انگيز است و ترسي در دل ما ايجاد مي‌كند، اما اگر پا به غار عليصدربگذاريد بعد از مدتي متوجه مي‌شويد كه وهم و ترس جاي خود را به لذت و هيجان داده است. اين غار را شگفت‌انگيزترين غار آبي كشور مي‌دانند كه نام همدان به آن گره خورده است.

طولاني‌ترين غار آبي ايران

بعد از تحقيقات زمين شناسي مشخص شد كه غار عليصدر حدود ۲۰۰ ميليون سال سن دارد. پس جليقه‌ي نجات را به تن كنيد، سوار قايق‌ها شويد و جستجو در اين غار آبي را آغاز كنيد. طول غار بسيار زياد است و ارتفاع آب در بعضي از قسمت‌هاي آن به ۵۰ متر هم مي‌رسد. ديدن غار عليصدر در هر فصلي ممكن است. فقط بايد به اين نكته توجه كنيد كه اختلاف دماي داخل غار با بيرون آن كاملا قابل لمس است. پس حتما لباس گرم همراه خود داشته باشيد.

سفر بر فراز عروس كوه‌هاي ايران

رشته كوه‌هاي الوند داراي طبيعت بكر و زيبا هستند. حالا كه زمان بازديد از همه‌ي اين طبيعت را نداريد، فرصت ديدن آن‌ها را از ارتفاع زياد از دست ندهيد. تله كابين گنج نامه با امنيت بسيار بالا شما را به ديدن عروس كوه‌هاي ايران دعوت مي‌كند. اما اگر به دنبال كمي هيجان هستيد، سورتمه و بانجي جامپينگ دهكده گنجنامه مي‌تواند تصوير هيجان انگيزتري را از جاهاي ديدني همدان به شما ارائه كند.

غار آكواريوم گنجنامه ، تلفيق علم و سرگرمي

جاهاي ديدني همدان - غار آكواريوم

شگفتي‌هاي طبيعي دنيا در غار آكواريوم گنجنامه

شايد ديدن نمونه‌هاي نادر اقيانوسي و ماهي‌هاي كمتر ديده شده مانند سفره ماهي در همدان، كمي عجيب و دور از ذهن باشد. اما براي اينكه اين تصور را به چشم ببينيد قبل از خروج از دهكده گنجنامه ادامه مطلب...

رزرو هتل هاي داخلي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.