مهاجرت به گرجستان

ارائه اطلاعات گردشگري و راهنماي سفر

شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان

در اين مقاله از مجله گردشگري تاپ تراول به بررسي شرايط مهاجرت به گرجستان خواهيم پرداخت . با ما همراه باشيد .

مهاجرت چيست ؟

به معناي جابه‌جايي مردم از مكاني به مكاني ديگر براي كار يا زندگي است. مردم معمولاً به دليل دور شدن از شرايط يا عوامل نامساعد دوركننده‌اي مانند فقر، بيماري، مسائل سياسي، كمبود غذا، بلاياي طبيعي، جنگ، بيكاري و كمبود امنيت مهاجرت مي‌كنند. دليل دوم مي‌تواند شرايط و عوامل مساعد جذب‌كنندهٔ مقصد مهاجرت مانند امكانات بهداشتي بيشتر، آموزش بهتر، درآمد بيشتر، مسكن بهتر و آزادي‌هاي سياسي بهتر باشد.

اگرچه مهاجرت بشر براي مدت صدها هزار سال وجود داشته و دارد. «مهاجرت» در مفهوم مدرن به حركت و كوچ افراد از يك مليت- كشور به كشور ديگر، كه در آنجا شهروند نيستند، محسوب مي‌شود. مهاجرت به‌طور ضمني به اقامت درازمدت با مهاجرت اطلاق مي‌شود توريستها و بازديد كنندگان موقتي و كوتاه مدت به‌عنوان مهاجر شناخته نمي‌شوند؛ اما با وجود اين، مهاجرت فصلي كارگران و نيروي كار (به‌طور نمونه براي مدت كمتر از يك سال) اغلب به‌عنوان شكلي از مهاجرت به حساب مي‌آيند. ميزان جهاني مهاجرت، درشرايط كامل بالا ولي در شرايط مرتبط پايين است. بر طبق آمار تخميني سازمان ملل متحد در حدود ۱۹۰ ميليون مهاجر بين‌المللي در سال ۲۰۰۵ وجود داشته‌است، كه ۳٪ از كل جمعيت دنيا را شامل مي‌شود. ۹۷٪ بقيه جمعيت دنيا در كشورها و محلهايي زندگي مي‌كنند كه به دنيا آمده‌اند يا به‌طور خانوادگي زندگي كرده‌اند.

مهاجرت

شرايط اخذ اقامت گرجستان

گرجستان در سال‌هاي اخير، به دليل وضعيت استراتژيك منطقه‌اي براي فعاليت‌هاي تجاري و اقتصادي توسط دولت‌هاي غربي و اتحاديه اروپا پشتيباني مي‌شود و به همين علت نيز در حال حاضر به‌عنوان يك كشور مناسب در امر سرمايه‌گذاري و به خصوص موضوع صادرات و واردات مورد توجه بسياري از سرمايه‌گذاران قرار گرفته است. اما در خصوص شرايط زندگي در گرجستان بايد اشاره كنيم كه انتخاب شما براي موضوع زندگي و مهاجرت به گرجستان بايد به‌دقت صورت پذيرد زيرا اين كشور شرايط خود را داشته و آنقدرها هم شرايط زندگي و اقامت گرجستان ساده نيست و مطالعه موضوعاتي كه در ادامه آمده است مي‌تواند راهنماي خوبي براي كساني باشد كه مي‌خواهند به اين كشور سفر كنند.

مهاجرت به گرجستانمهاجرت به گرجستان

چرا مهاجرت و زندگي در گرجستان؟

با تمامي مسائل مطرح شده شايد از خود بپرسيد كه با توجه به شرايط ذكر شده، پس چه دليلي وجود دارد كه يك شخص براي زندگي به گرجستان مهاجرت كند؟ جواب اين است كه دلايل گوناگوني براي مهاجرت به گرجستان وجود دارد . برخي از اين موارد در ادامه آمده است:

  • امنيت بالا: كشور گرجستان را مي‌توان يك كشور امن ناميد، نرخ پايين جنايت و خلاف مي‌تواند دليلي محكم بر اين مطلب باشد. در هر زماني از شبانه‌روز مي‌توانيد در خيابان گشت و گذار داشته باشيد، بدون آنكه لحظه‌اي حتي احساس ناامني به شما دست دهد؛ گشت‌هاي مرتب پليس گرجستان در اكثر نقاط تفليس و گرجستان نكته‌اي برجسته در خصوص اين كشور است.
  • وضعيت مناسب تجارت در گرجستان: كشور گرجستان در حال حاضر به‌عنوان يك منطقه استراتژيك براي تجارت بين اروپا و آسيا شناخته مي‌شود و به همين دليل است كه از تاريخ اول ژانويه ۲۰۱۸، معاهده تجارت آزاد ميان گرجستان و چين به مرحله اجرايي در آمده است. دولت گرجستان در حال حاضر از كارآفرينان، كارفرمايان و سرمايه‌گذاران پشتيباني فراواني مي‌كند.
  • راحتي انجام كسب و كار و سادگي ثبت شركت در گرجستان : انجام هرگونه كسب و كار در كشور گرجستان نيازمند ثبت يك شركت در اين كشور است، اما لازم است بدانيد سيستم اداري شركت گرجستان بسيار پيشرفته بوده و ظرف حداكثر ۴۸ ساعت مي توانيد يك شركت را در اين كشور ثبت كنيد.
  • وضعيت مناسب سرمايه گذاري در گرجستان : گرجستان، فرصت‌هاي بسيار مناسبي را در اختيار سرمايه‌گذاران قرار مي دهد، هر شخص سرمايه‌گذاري كه حداقل مبلغ ۳۰۰ هزار لاري گرجستان را در اين كشور سرمايه‌گذاري كند، مي‌تواند اقامت دائم اين كشور را در ابتداي امر اخذ كند. لازم است بدانيد دولت گرجستان در حال حاضر و در سال جديد ميلادي، اقامت گرجستان را بيشتر به سرمايه گذاران و كارآفرينان اعطا مي‌كند.
  • آينده روشن كشور گرجستان و احتمال غريب‌الوقوع پيوستن به اتحاديه اروپا: پرونده كشور گرجستان در خصوص پيوستن به حوزه اتحاديه اروپا سال‌هاست مورد بررسي است و در سال‌هاي اخير نيز پيگيري‌هاي جدي‌تري در اين خصوص صورت پذيرفته و در سال ۲۰۱۷ امكان سفر بدون ويزا به حوزه شينگن براي شهروندان گرجستان فراهم شد .
  • خريد ملك در گرجستان ساده است : برعكس بسياري از ديگر كشورها، خريد ملك در گرجستان ساده بوده و همچنين قيمت آن نيز ارزان است. هر شخص خارجي با خريد ملك به ارزش حداقل ۳۵ هزار دلار آمريكا مي‌تواند اقامت كشور گرجستان را اخذ كرده و براي همسر و فرزندان زير ۲۱ سال و همچنين والدين خود نيز اقامت را اخذ كند و تا مادامي كه ملك بنام او باشد اين اقامت توسط كشور گرجستان تمديد مي‌شود.
  • نزديكي به ايران : بسياري از ايرانيان در هنگام مهاجرت نگراني زيادي نسبت به فاصله از ايران دارند، خوشبختانه فاصله گرجستان تا ايران بسيار كم است و با پرواز هوايي از تفليس (پايتخت گرجستان) تا تهران، مسافت چيزي در حدود ۱ ساعت و ۲۰ دقيقه است. پس رفت و آمد به‌راحتي امكان‌پذير است.

 

مهاجرت به گرجستانمهاجرت به گرجستان

روش اقامت كاري (از طريق كارمندي)

در اين روش اقامت موقت گرجستان در شركتي استخدام مي شويد و از طريق استخدام در آن شركت درخواست اقامت مينماييد. با توجه به اينكه يافتن كار در شركت هاي گرجي سخت است و از طرف ديگر اكثر متقاضيان اقامت گرجستان تمايلي به استخدام شدن با حقوق هاي نرمال يك ميليون توماني اينجا و اتلاف وقتشان براي كار در گرجستان ندارند در تمام موارد اين نوع اقامت از طريق تهيه قرارداد با شركت هايي صورت مي پذيرد كه «نه توقع انجام كار از شما دارند و نه حقوقي به شما پرداخت خواهند كرد». اين اقامت موقت گرجستان كه به صورت يكساله خواهد بود، سال به سال تمديد خواهد شد و بعد از ۶ سال تبديل به اقامت دائم خواهد شد. مجموع كل هزينه هايتان براي اقامت كاري ۴۰۰۰ لاري مي باشد.

اقامت خريد ملك گرجستان

در اين روش ملكي غير از زمين كشاورزي ميخريد كه توسط كارشناس رسمي گرجستان بيش از ۳۵۰۰۰$ كارشناسي گردد. اين نوع اقامت موقت گرجستان به صورت يكساله خواهد بود ، سال به سال تمديد مي شود و بعد از ۶ سال تبديل به اقامت دائم خواهد شد.

مهاجرت به گرجستانمهاجرت به گرجستان

اقامت تحصيلي گرجستان

اقامت تحصيلي گرجستان راهي بسيار راحت و ارزان قيمت براي اخذ اقامت گرجستان است ولي ضعف آن اين است كه جز سابقه اقامت حساب نشده و بعد از ۶ سال مانند ساير روشها تبديل به اقامت دائم گرجستان نميشود. براي پوشش اين ضعف اكثرا متقاضيان اقامت گرجستان خود را به وسيله اقامت تحصيلي گرجستان مي گيرند و پس از استقرار براي تمديد اقامت گرجستان از روش اقامت كارمندي گرجستان يا خريد آپارتمان در گرجستان استفاده مي كنند.

مهاجرت به گرجستانمهاجرت به گرجستان

تفاوت “اقامت دائم گرجستان” و “شهروندي گرجستان”

كشور گرجستان جزو معدود كشورهايي است كه گزينه اقامت دائم دارد.

بين اقامت دائم گرجستان و شهروندي گرجستان (پاسپورت) تفاوتي كاربردي در زندگي وجود ندارد.

تمام افراد خارجي كه اقامت دائم گرجستان داشته باشند مي توانند حساب بانكي داشته باشند و خريد ملك يا ماشين و همه چي با مالكيت قطعي و صد در صد، داشته باشند يا بيمه شوند.

اقامت دائم گرجستان

مجوز سكونت دائم در گرجستان صادر مي شود اگر براي مدت حداقل 5 سال در اين كشور سكونت داشته باشيد. وقتي براي تحصيل به گرجستان مي رويد، روي پنج سال حساب باز نكنيد. اگر براي سفر درماني به اين كشور مي رويد، اقامت شما براي اين مدت پنج ساله محاسبه نمي شود. توجه داشته باشيد كه قانون مهاجرتي گرجستان مانند ساير كشورها، استثناهاي زيادي دارد.

مهاجرت به گرجستانمهاجرت به گرجستان

اخذ اقامت گرجستان

هر كس كه براي مدت 5 سال در گرجستان مي ماند، ممكن است براي اخذ مليت گرجي درخواست دهد. از متقاضي خواسته مي شود كه در آزمون مهارت زباني و نيز آزمون هاي تاريخي مربوط به كشور گرجستان شركت كند. مليت گرجي ممكن است بعد از سالگرد دوم ازدواج بدست آيد. زوج بايد هنوز با هم باشند و داشتن بچه اين شرايط را محكم تر مي كند.

مجوز اقامت موقت

كسي كه به كشورهاي گرجستان با گذرنامه معتبر مي رود (كارت ملي اروپايي و يا تركيه اي) و ويزا (در صورت لزوم) ممكن است براي اقامت موقت درخواست دهد كه ممكن است اين مدت به 6 سال تمديد شود. تصميم اعطاي حق سكونت به آن منطقه بستگي دارد. عموما مردمي كه براي درمان هاي پزشكي و يا كار به گرجستان مي آيند، به خوبي مورد استقبال قرار مي گيرند.

مجوز سكونت دائم گرجستان

هر كس كه براي مدت 6 سال در گرجستان به صورت موقت سكونت داشته باشد ممكن است براي اخذ مجوز اقامت دائم اقدام نمايد.

 


تبليغات   

           رزرو هتل هاي مشهد | رزرو هتل هاي تهران | رزرو هتل هاي كيش | خريد بليط هواپيما ارزان | رزرو هتل آنلاين

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.