بهترين جاهاي ديدني دبي

ارائه اطلاعات گردشگري و راهنماي سفر

پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

بهترين جاهاي ديدني دبي

بهترين جاهاي ديدني دبي

دبي، با معماري هاي بسيار زيبا و منحصربه فرد، خطوط هوايي فوق العاده، مناظر هنري زيبا و مدرن بيشتر شبيه شهر شانگهاي است. برخلاف شايعه هاي موجود در مورد اين شهر، دبي فرهنگ غني دارد كه بيشتر آن قابل لمس و ديدني نيست.<** ادامه مطلب... **>

فرهنگ اين شهر به عرب هاي بيابان نشين مي رسد. مردم اين منطقه، پيشينه غني در داستان سرايي، شعر، موسيقي، رقص و شكار دارند.دبي يكي از مقاصد گردشگري گرمسيري، در امارات متحده‌ي عربي است و از آنجا كه به ايران هم نزديك است، معمولا به عنوان محلي براي گذراندن تعطيلات در فصول سرد سال يا نوروز مورد استقبال ايرانيان واقع شده است. اين شهر سرشار از بيابان‌هاي وسيع و زيباست كه امروزه با وجود ساختمان‌هاي مرتفع، معماري مدرن و مراكز خريد مجلل، به يكي از اميرنشينان مهم، و بندري براي تجارت و گردشگري تبديل شده است.

قاب دبي (Dubai Frame) يكي از ديدنيهاي جديد دبي

با شهرگردي در دبي شروع كنيم و به قاب دبي (DUBAI FRAME) برويم، چون جديدترين شاهكار گردشگري دبي اين دو برج 150 متري‌ هستند كه در آخرين طبقه توسط يك پل شيشه‌اي به هم وصل شده‌اند.
با آسانسور بالا رفته تا به پل شيشه‌اي برسيد و روي آن قدم بگذاريد؛ اينجا 150 متر از دبي بالاتر است. منظره‌اي حيرت‌آور خواهيد ديد كه سال‌ها در يادتان خواهد ماند. به طبقه هم‌كف قاب دبي برويد و از موزه‌اي كه تغييرات شهر، از يك دهكده ماهي‌گيري به مقصد گردشگري را نشان مي‌دهد بازديد كنيد. قاب دبي در زبيل پارك قرار دارد و همه روزه از 10 صبح تا 7 شب باز است. وروديه براي بزرگسالان 50 درهم، براي كودكان 20 درهم و براي سالمندان رايگان است.

 

جاهاي ديدني دبيجاهاي ديدني دبي

 

برج خليفه (Burj Khalifa) از مكان هاي ديدني دبي

تا چند سال پيش، برج خليفه، بزرگ‌ترين آسمان‌خراش دنيا محسوب مي‌شد. برجي با ارتفاع ۸۲۹٫۸ متر كه ساخت آن در سال ۲۰۰۴ آغاز شد و افتتاح آن در سال ۲۰۱۰ بود و براي منظورهاي مختلف، مورد استفاده قرار مي‌گيرد. تصاوير ديدني دبي اين ساختمان عظيم الجثه ۱۶۰ طبقه اي، شامل ۳۰۰ خانه مسكوني، ۹ هتل و شركت‌هاي تجاري و مكان‌هاي تفريحي است و علاوه بر محلي براي كسب درآمد، مكاني براي گشت و گذار توريست‌ها نيز محسوب مي شود. يكي از بارزترين نشانه‌هاي اين برج، استفاده از طاق در نماي آن است كه از ايده طرح‌هاي اسلامي بهره برده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.